Pokročilejší témata - Printing.cz - Tisk, pre-press a knihařské zpracování

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Pokročilejší témata

Rozumíme si s fonty - kódování

20. února 2001, 22.04 | Snad každý, kdo pracuje pravidelně s počítačem, se již setkal s problémy, souvisejícími s používáním textu. Někdy jsou vyvolány kódováním textu, někdy použitým fontem. Nevyhýbají se nikomu, ani uživatelům v anglicky mluvících zemích.

 

 

 

PostScriptové a TrueType fonty

20. února 2001, 19.05 | S velkou převahou převládají v současném pre-pressu dva formáty fontů - TrueType a T1. Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Který z nich je pro pre-press vhodnější?

 

 

 

Barvy a barevné modely

18. února 2001, 22.39 | Pochopit, jak vzniká barevný vjem, jak barvu vnímáme a jak ji můžeme popisovat není nutnou podmínkou pro práci s věrnými barvami - alespoň ne pro běžného uživatele (III. kategorie v úvodním článku). Řadě z nich zřejmě úplně postačí povědomí o nezávislém prostoru CIE L*a*b a existenci gamutu zařízení.

 

 

 

Jak funguje správa barev s ICC profily?

18. února 2001, 22.37 | Systémy správy barev, založené na využití ICC profilů, jsou v současnosti jedinou možností, jak pracovat s věrnými barvami. Mohou sice existovat uživatelé s požadavky, kterým zatím tyto systémy vyhovět nedokážou, ale pak již pomohou jen postupy, založené na mnoha pokusech (a omylech) a vyžadující velké znalosti a zkušenosti, stejně jako čas a hodně finančních prostředků.

 

 

 

Color mangement v centru pozornosti

18. února 2001, 22.36 | Pozornost věnovaná oblasti color managementu (správy barev) se za poslední dobu výrazně zvyšuje. A to zejména u té části oboru, která je založena na využití ICC profilů. Co se změnilo? Především znatelně pokročila během několika minulých let standardizace ICC profilů - řada problémových míst byla matematicky vyřešena, pokrok v technologiích přinesl jednodušší a levnější měřící nástroje.

 

 

 

Praxe: Denzita a nárůst bodu u polygrafického filmu

18. února 2001, 22.32 | Výstup dokumentu na polygrafický film je - a ještě nějakou dobu jistě bude - převažující technologií při přípravě podkladů pro tisk. Podle kvality přípravy filmových plátů se odvíjí možnost výroby kvalitních tiskových desek a potažmo tedy i úspěch při finálním tisku.

 

 

 

Praxe: Kalibrace osvitových jednotek

18. února 2001, 22.27 | Není asi potřeba příliš vysvětlovat, proč je nutné osvitové jednotky pravidelně kalibrovat. Lze totiž jen těžko předpokládat, že technické parametry stroje, pracujícího za běžných podmínek při nutné přesnosti v řádu mikrometrů, se nebudou v čase měnit.

 

 

 

Konstrukční principy osvitových jednotek

18. února 2001, 22.22 | Asi první technický údaj, se kterým se při hovoru o osvitové jednotce zaručeně setká i úplný nováček, je zařazení stroje mezi capstany nebo bubnové osvitové jednotky. Není divu, protože jde o rozdíl vskutku podstatný, v mnohém předurčující možnosti budoucího využití osvitové jednotky.

 

 

 

Moaré a nastavení úhlů separací

18. února 2001, 22.21 | Připomínáme, že autotypické rastrování je založeno na stejných vzdálenostech mezi jednotlivými body, a proto pokud bychom vyrobili všechny separace se stejným úhlem natočení, vzniklé nepřesnosti mezi jednotlivými body by se cyklicky pravidelně opakovaly a vzniklo by silně rušící moaré.

 

 

 

Tvar tiskového bodu

18. února 2001, 22.13 | Není žádnou novinkou, že tiskové body mohou mít různý tvar (Shape). Důvodem hledání vhodného tvaru přirozeně není sympatie osvitáře k jednotlivým geometrickým obrazcům, ale snaha o co nejkvalitnější tiskový výstup.

 

 

 

Strana výpisu

2

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: