K čemu je dobrý digitální tisk? - Jak na? - Printing.cz - Tisk, pre-press a knihařské zpracování

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Jak na?

K čemu je dobrý digitální tisk?

Jídelníčky vytištěné na stroji Xeikon

13. února 2001, 18.26 | Největšími výhodami digitálního tisku jsou zcela jistě rychlost (tedy minimální doba potřebná ke zpracování zakázky) a také nízké celkové náklady při tisku malého množství kusů (v porovnání s klasickým ofsetovým tiskem).

Daleko zajímavějším aspektem digitálního tisku je fakt, že je stejně efektivní tisknout stejné stránky za sebou, jako stránky různé. Toho využívá takzvaná "personalizace" dokumentů, kdy je možné na každém jednotlivém výtisku použít specifický text nebo obrázek (například jméno nebo fotografii obličeje, případně logo firmy). Personalizace dokumentů zatím u nás, ale i jinde ve světě naráží na problém velmi náročné přípravy dat tak, aby na výsledných dokumentech nedocházelo k chybám a záměnám.

Možnost tisknout efektivně bezprostředně za sebou různé stránky znamená ale ještě jednu podstatnou a hojně využívanou výhodu. Tou je tisk mnohastránkových dokumentů v několika kusech. Pokud budete tisknout 1 000 stejných letáků, možná vás ani nenapadne využít digitální tisk a objednáte vytištění raději v klasické ofsetové tiskárně. Pokud ale budete chtít vytisknout barevně stostránkovou příručku v deseti exemplářích, ofset na to bude krátký. Pro digitální tiskový stroj však budou obě zakázky přibližně stejně náročné. To také nabízí možnost tisknout podobné materiály pouze v počtu, který potřebujete - a dotiskovat jednotlivé kusy podle potřeby. Pokud hovoříme například o příručce (návodu k použití) dodávané k automobilu, jehož se prodá ročně 50 nebo méně kusů, jsme u typického příkladu využití digitálního tisku.Na digitálních tiskových strojích tisknoucích z role je možné vytvořit velmi atypické tiskoviny již v nákladu od jednoho kusu

Velmi efektivním přístupem k digitálnímu tisku je takzvané sdružování zakázek. Pokud tisknete jeden leták v počtu 300 kusů česky, 50 kusů anglicky, 10 maďarsky a 5 slovensky, je dobré zadávat všechny výtisky najednou jako jednu zakázku. Totéž platí, i pokud jde o různé materiály a ne pouze jazykové mutace. V takovém případě může být dokonce rozdílný i formát jednotlivých tiskovin, aby se zakázky mohly podobným způsobem sčítat. Je však třeba tisknout vše na stejný druh a gramáž papíru.

 

Odborný garant článku:

Článek byl převzat z publikace Praktický rádce zadavatele tiskových služeb vydanou společností Svět tisku. Publikaci si můžete vyžádat na adrese www.svettisku.cz

Tématické zařazení:

 » Články  » Jak na?  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: