Tipy a triky, jak renderovat křivky v CINEMĚ 4D - Jak na? - Printing.cz - Tisk, pre-press a knihařské zpracování

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Jaký fotograf/ka získal/a cenu za nejpopulárnější příspěvek v Nikon Photo Contest?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Jak na?

Tipy a triky, jak renderovat křivky v CINEMĚ 4D

26. března 2014, 16.09 | To že lze v CINEMA 4D renderovat křivky a další elementy pomocí modulu Sketch and Toon je známou skutečností a osobně považuji SaT modul a za jeden z nejlepších (jakkoliv by si zasloužil zrychlit) efektů, který CINEMA 4D nabízí.

 

Přesto můžeme kživky renderovat i jinak a i tento postup je velmi zajímavý. Je extrémně rychlý, umožňuje takřka plnou integraci křivek do scény (stíny, odlesky a pod) a přitom je stále pod naší plnou kontrolou... 

Že vám nyní vrtá hlavou, cože to má CINEMA 4D za renderovací engine, který neznáte? Ale znáte, znáte. Dlouho jej znáte. Celý ten trik spočívá v tom, že využijeme materiál a modul Hair. Jakže Hair? Snadno. Hair materiál totiž umí vyrenderovat jakoukoliv křivkku ve scéně a to i křivky generované a dynamické...

Můžeme tak tedy vyrenderovat opravdu cokoliv, křivku vytvořenou ručně a standardní cestou (včetně její segmentace, samozřejmě), křivku parametrickou, křivku dynamicky vytvořenou a „vyrostlou" pomocí objektu Tracer (Vykreslení, patří modulu Mograph) a tak dále. To nám dává netušené možnosti. 

Vykreslení těchto křivek je navíc velmi komplexně řízené, protože jsou vykreslené pomocí materiálu Hair a ten je, což je také velmi dobře známé, vynikající a opravdu komplexní. Můžeme tedy řešit opravdu vše. Barvu po délce, odlesky, prosvětlení, daší úpravy tvaru pomocí desítky kanálů, které tvar ovlivňují až po parametry osvětlení. 

Osvětlení a iluminace. To je onen zásadní rozdíl, ve kterém je Hair výhodnější (v některých situacích) proti modulu SaT. 

Čára generovaná modulem SaT neumí generovat stín. Neumí přijímat odlesk, prostě nespolupracuje s prostředím. To Hair ano. Plně. Včetně raytrace efektů, pokud to je třeba. A navíc můžeme velmi komplexně všechny tyto parametry upravovat a ladit podle našich potřeb. 

Ve výsledku může být Hair pro některé situace vynikající volbou. Stačí o tom jen vědět. A to vy již víte. Tedy pokud máte studio, máte perfektní renderovací systém křivek. 

video:

https://vimeo.com/90018268

 

 

Tématické zařazení:

 » Články  » Jak na?  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: